آموزش تمرینات متنوع برپی Burpee

0
6628

اگر فرصت رفتن به باشگاه را ندارید یا دوست دارید در هر مکانی که هستید ورزش کنید و کالری بسوزانید، حتماً تمرینات با وزن بدن را یاد بگیرید. برای انجام این تمرینات به ابزار تمرینی خاصی نیاز ندارید و فقط با پوشیدن لباس ورزشی مناسب و کمی نرمش می توانید این تمرینات را در هر جایی که هستید انجام دهید. اگر در مسافرت در هتل هستید و نگران کالری های مازادی هستید که دریافت می کنید باید بدانید که می توانید در همان اتاق استراحت نیز تمرین کنید و کالری بسوزانید. یکی از انواع تمرینات وزن بدن که در هر جایی می توانید آن را اجرا کنید، تمرینات برپی است.

حتماً بخوانید: ۱۲ دلیل برای شروع تمرینات وزن بدن ( Bodyweight Exercises ) از همین امروز

انواع تمرینات وزن بدن کدام است؟

در تمرینات با وزن بدن ( Bodyweight Exercises ) مقاومت درواقع وزن بدن شخص است که باید بر آن غلبه کند و تمرین را اجرا نماید. برای مثال شنای سوئدی یا اسکوات با وزن بدن نمونه هایی از این تمرینات هستند که می توانید با در اختیار داشتن فضای اندکی آنها را اجرا نمایید. اگر فکر می کنید این تمرینات خیلی برایتان ساده است و اثربخشی زیادی ندارد به شما توصیه می کنم تا از مدل های سخت تر این حرکات استفاده کنید. با تغییر اندکی در نحوه قرار گرفتن اندام ها می توان این حرکات را بسیار سخت تر کرد. پس همیشه خودتان را به چالش بکشید و نگذارید بدن تان به یک تمرین عادت کند.

بهترین تمرین با وزن بدن کدام است؟

اما آیا می دانید بهترین تمرین با وزن بدن کدام است؟ کدام تمرین با وزنه بدن است که بیشترین عضلات را در بدن درگیر می کند و بیشترین کالری را می سوزاند؟ جواب این سوال تمرینات برپی ( Burpee ) است. این تمرین فول بادی ترکیبی از حرکات اسکوات، پلانک، شنا و … است که با جهش همراه است و به صورت متوالی انجام می شود. پس این تمرین یرای عضلات بالاتنه ، عضلات پایین تنه و همچنین عضلات میان تنه و در واقع کل بدن مفید است. باید بدانید هرچه تمرینات ورزشی عضلات بیشتری از بدن را فراخوانی کنند کالری مصرفی بیشتر خواهد بود.

چرا تمرینات برپی از بهترین تمرینات با وزن بدن محسوب می شود؟

تمرینات برپی عضلات ران، باسن ، ساق، سرشانه، سینه و عضلات شکمی را درگیر می کند. درگیری مجموعه عضلات بزرگ بدن باعث افزایش استقامت عضلانی می شود و با تکرار های بالا ضربان قلب شما را به شدت بالا می برد. پس علاوه بر اهداف تناسب اندام برای سلامت شما نیز بسیار مفید خواهد بود.

همچنین از تمرینات برپی می توان در انواع مدل های تمرینی مثل تمرینات تاباتا و HIIT نیز استفاده کرد.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید