آیا فقط با خوردن غذاهای سالم می توان وزن کم کرد؟

2
کاهش وزن

خوردن یکی از لذت های زندگی است. تا کی می خواهید برای ترس از چاق شدن و یا اضافه وزن با خودتان مبارزه کنید؟ فقط کافی است کلمه رژیم را در اینترنت جستجو کنید. صدها صفحه از رژیم های مختلف مثل رژیم کانادایی، رژیم لاغری سریع در چند روز، رژیم اتکینز، رژیم کتوژنیک و … رو به روی چشم شماست. ادعای بیشتر این رژیم ها کاهش وزن سریع و حفظ آن است. این رژیم ها ممکن است در کوتاه مدت شما را به وزن هدفتان برساند اما چه اتفاقی می افتد که بعد از مدتی وزن شما حتی بیشتر از قبل افزایش می یابد؟

دیگر وقت آن است تصمیم جدی بگیرید و زمان خود را بیشتر از این هدر ندهید. افراد زیادی در اطرافمان هستند که برای لاغر شدن سریع بسیار تلاش می کنند اما چون درباره بعضی از مسائل اطلاعات کافی ندارند هرگز به وزن ایده ال خود نمی رسند. متاسفانه یک سری اطلاعات قدیمی وجود دارد که بسیاری از مردم را که برای لاغری در تلاش هستند به اشتباه می اندازد. در این مطلب فیت لیدی قصد دارم رژیم ها غذایی با هدف کاهش وزن را از زاویۀ دیگری بررسی کنم.

خوردن چه نوع غذایی برای کاهش وزن بهترین است؟

برخلاف چیزیکه بازاریان اینترنتی یا فروشندگان رژیم به شما خواهند گفت، کاهش وزن تا حد بسیار زیادی کنترل کالری است. در رژیم های غذایی باید نسبتی از چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات‌ها وجود داشته باشند. اگر شما انرژی کمتری دریافت کنید نسبت به انرژی که صرف فعالیت های روزانه می کنید، وزنتان کاهش پیدا می کند حتی اگر این کالری ها از غذاهای غیر سالم بدست آید.

نتیجه جالب این است که اگر چاق هستید سلامتی تان با لاغر شدن بهبود می یابد. صرف نظر از اینکه برای کاهش وزن چه خوردید. اما من لزوماً پیشنهاد نمی کنم که برای کاهش وزن غذا های ناسالم و بد بخورید. من فقط تلاش می کنم که شما را از این باور غلط آگاه کنم.

آیا برای کاهش وزن همیشه خوردن غذای سالم لازم نیاز است؟

کاهش وزن و کنترل کالری

بسیاری از مردم شاید از این مطلب استقبال نکنند. اما شما می توانید حتی با خوردن بستنی، کوکی و هر نوع غذا ممنوعه دیگر هم کاهش وزن داشته باشید تا زمانیکه شما در خوردن این غذاها زیاده روی نکنید و تنها به اندازه نیاز روزانه تان آنها را مصرف کنید. در منیجه کالری مصرفی روزانه شما نباید بیش از نیاز بدنتان باشد.

دوباره تاکید می کنم که من این غذا ها را پیشنهاد نمی کنم و فقط می خواهم بدانید که برای کاهش وزن همیشه نیاز به خوردن غذا های سالم نیست. کالری مصرفی روزانه شما مهم است. اما من خودم جزء کسانی هستم که یک عدد سیب را به یک قاشق بستنی ترجیح می دهم. تنها هدف من این است که بدانید داشتن رژیم، محدودیت نیست و حتی اگر شما عاشق کیک شکلاتی هم باشید یک کارشناس تغذیه می تواند شما را با توجه به علاقه‌تان به هدف کاهش وزنتان برساند و امتیاز مثبت در این مدل رژیم‌ها این است که شما احساس محدودیت نمی‌کنید.

کلام آخر

خوردن غذاهای سالم و دوری از مواد غذایی فراوری شده نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه برای داشتن یک زندگی سالم تر و به دور از بیماری هایی چون دیابت و کبد چرب بسیار کمک کننده است.

اما اگر فرد سالمی هستید و صرفاً برای کاهش وزن می خواهید رژیم بگیرید و به غذا یا میان وعده ای علاقه دارید که در لیست مواد غذایی سالم نیست، اشکالی ندارد خوردن یک تکه کوچک کیک، یک برش پیتزا یا چند قاشق بستنی شما را چاق نمی کند. به این شرط که کالری دریافتی شما بیش از نیاز روزانه تان نشود.

شما می توانید از طریق قسمت نظرات زیر همین مطلب یا از اینستاگرام فیت لیدی با ما در ارتباط باشید.

در ادامه بخوانید: چگونه می توانید هر چه می خواهید بخورید و لاغر شوید

2 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید