۵ حقیقت بسیار مهم درباره فیتنس بانوان که جایی نمی شنوید!

0
89

رسیدن به فیتنس و اندام ایده آل آرزوی خیلی از بانوان است. متاسفانه اکثر زنان درگیر باورهای نادرست همه گیر هستند و به هر روش میانبری برای رسیدن به فیتنس و تناسب اندام دست می زنند.

دلیل این همه خواستن و نرسیدن این است: عدم آگاهی درست! درست است که راه رسیدن به فیتنس برای بانوان هموار نیست و در مقایسه با آقایان تلاش بیشتری می طلبد. اما کم نیستند بانوانی که با تلاش و پشتکار حتی بعد از زایمان به فیتنس واقعی دست یافته اند.

در این مطلب قصد دارم ۵ حقیقت بسیار مهم درباره فیتنس بانوان را برای شما آشکار کنم که کمتر کسی به شما می گوید.

۱- داشتن سیکس پک می تواند برای بانوان عوارضی را به دنبال داشته باشد.

برای خیلی از بانوان تعریف فیتنس داشتن شکمی شش تکه است. اگرچه تعریف فیتنس چیزی فراتر از سیکس پک است، اما بانوان برای رسیدن به سیکس پک نیاز دارند درصد چربی خود را تا زیر ۱۵درصد پایین بیاورند.

این اتفاق می تواند باعث برهم خوردن هورمون های زنانه و اختلال در پریود آنها شود. بر هم خوردن عادت ماهیانه می تواند باعث پوکی استخوان و یائسگی زودرس شود. همچنین برای کسانی که قصد مادر شدن در آینده را دارند این موضوع می تواند مشکل زا باشد. در صورتی که در پس آگاهانه برای رسیدن به سیکس پک تلاش کنید و بدانید که ممکن است مجبور باشید بعد از رسیدن به آن مشکلاتی را تجربه کنید.

مطلب پیشنهادی: آیا رسیدن به سیکس پک برای بانوان امکان پذیر است؟

۲- اسکات پا بهترین حرکت برای خوش فرم کردن باسن بانوان نیست.

در مطلب چرا اسکات بهترین حرکت برای بزرگ شدن و برجسته کردن باسن نیست، توضیحات کاملی در این باره دادم. تحقیقات علمی انجام شده شده ثابت کرده اند که بهترین حرکت برای عضلات باسن، حرکت هیپ تراست است. این حرکت به دلایل علمی زیادی از اسکوات برتر است. اگرچه حرکت اسکوات پا حرکت بسیار خوبی برای مجموعه عضلات ران و باسن است اما درگیری عضله باسن (سرینی بزرگ) در حرکت هیپ تراست تا دو برابر حرکت اسکوات پا است. پس حتماً مطلب هیپ تراست را به درستی یاد بگیرید و در برنامه تمرینی فیتنس خود بگنجانید.

فیتنس با حرکت هیپ تراست hip thrust با هالتر برای حجیم کردن باسن
حرکت هیپ تراست با هالتر

۳- تعریق بیشتر به معنی چربی سوزی بیشتر نیست.

برای خیلی ها تعریق بیشتر به نشانه تمرین بهتر است اما واقعیت چنین نیست. قبلاً توضیح دادم که چرا عرق کردن بیشتر نمی تواند به عنوان شاخصی برای تمرین بهتر و کالری سوزی بیشتر در نظر گرفته شود. با تعریق تنها آب بدن از دست می رود که به راحتی قابل جایگزینی است. جالب است بدانید پروسه اصلی چربی سوزی و کاهش وزن هنگام استراحت اتفاق میافتد نه هنگام ورزش.

۴- شکم صاف در آشپزخانه ساخته می شود نه در باشگاه.

در مطلب رابطه دراز و نشست و چربی شکم توضیح دادم که چرا انجام هزاران تمرین دراز و نشست و کرانچ، شکمی صاف برای شما نخواهد ساخت. این تمرینات فقط عضلات دیواره شکمی شما را تقویت می کند. برای از بین بردن چربی زیرپوستی شکم باید از آشپزخانه شروع کنید! نحوه طبخ غذا توسط شما و میزان کالری دریافتی شما از غذا تعیین کننده میزان تناسب اندام شماست. پس از همین امروز شروع کنید!

۵- خوردن چربی برای رسیدن به فیتنس و سلامتی ضروری است.

شما برای عملکرد مطلوب بدن نیاز به هر سه درشت مغذی اصلی شامل کربوهیدرات، پروتئین و چربی دارید. حذف هر کدام از این سه گروه می تواند پیامدهای منفی برای شما به دنبال داشته باشد. بسیاری از هورمون ها و ویتامین ها در بدن به صورت محلول در چربی یافت می شوند و در صورتی که شما چربی را از رژیم خود حذف کنید علاوه بر عدم جذب برخی ویتامین ها، تعادل هورمونی شما برهم ریخته و این خود می تواند باعث چاقی شود. البته که منظور من از چربی، چربی های ناسالم نیست. چربی سالم، گیاهی و غیراشباع در بسیاری از مواد غذایی طبیعی یافت می شود. پس حتماً این مواد غذایی را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا سالم تر و به فیتنس نزدیک تر باشید.

از اولین سال های فعالیتم به عنوان فیزیولوژیست ورزشی و مدرس علم تمرین، هر روز با باورهای نادرست زیادی در زمینه تناسب اندام سر و کار داشتم. این موضوع باعث شد تا دغدغه و هدف اصلی من تغییر نگرش زنان و دختران سرزمینم در زمینه ورزش، تغذیه و تناسب اندام باشد. این دغدغه دلیل اصلی راه اندازی فیت لِیدی بود و خوشحالم بعد از چند سال تلاش، امروز با یک تیم علمی و با تجربه از بانوان در خدمت همه بانوان سرزمینم هستیم.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید