رژیم غذایی برای بزرگ شدن سینه چگونه باشد؟ نکات تغذیه برای افزایش سایز سینه

0
رژیم غذایی برای بزرگ شدن سینه

یکی از دلایل اصلی که برخی خانم‌ها سینه‌های کوچک دارند، ترشح بیش از حد هورمون تستوسترون است که مانع رشد سینه ها می‌شود. در مقابل هورمون استروژن به ذخیره بیشتر چربی، شکل گیری انحناهای بدن زنان کمک می‌کند و نقش مهمی در اندازه سینه‌ها دارد. استروژن علاوه بر ترشح توسط غدد جنسی، از طریق تغذیه نیز قابل دریافت است. تا‌کنون آزمایش‌های پزشکی به طور قطع تاثیر رژیم غذایی برای بزرگ شدن سینه را ثابت نکرده‌اند.

اما شواهد تجربی زیادی در تایید این ادعا وجود دارد. همچنین این ادعا بر پایه یک مفهوم علمی بیان شده‌است. خوردن غذاهای حاوی استروژن سطح این هورمون را بالا می‌برد. درست مانند اثری که مصرف قرص‌های ضدبارداری دارند.

با وجود درست بودن تاثیر رژیم غذای برای بزرگ شدن سینه موارد دیگری هم وجود دارند که باید در نظر داشت؛

  1.  وراثت، توده بدن، سن و فاکتورهای دیگر نقش اثرگذارتری بر اندازه سینه دارند تا سطح استروژن. بنابراین اگر یک رژیم غذایی بتواند منجر به بزرگ شدن اندازه سینه شود، مقدار این تاثیر قطعاً زیاد نیست.
  2. پاسخ بدن به بالا رفتن سطح استروژن در همه زنان یکسان نیست. حتی گفته می‌شود سطح بالای استروژن و خطر ابتلا به سرطان پستان با هم مرتبط اند. بنابراین در صورت استفاده از رژیم غذایی پر استروژن این نکته را به خاطر داشته باشید. همچنین توصیه می‌شود به صورت ماهانه با دقت سینه های خود را معاینه دستی کنید.

رژیم غذایی چگونه بر اندازه سینه اثر می‌گذارد؟

تکامل سینه ها یک روند ادامه دار در زندگی یک خانم است که درست بعد از تولد آغاز می شود. در دوران بلوغ، بدن تحت تاثیر تغییرات شدید هورمونی قرار می‌گیرد که رشد بافت سینه را سبب می‌شود. اندازه سینه ها در افراد متفاوت است و به عوامل متعددی از جمله وراثت، تغذیه، سبک زندگی و هورمون‌های بدن بستگی دارد.

هورمونی که بر رشد سینه‌ها اثر می‌گذارد استروژن است. استروژن از تخمدان‌ها ترشح می‌شود و نقش مهمی در تنظیم چرخه قاعدگی و تعیین اندازه سینه ها دارد. کاهش سطح استروژن به کوچک و شل شدن سینه ها منجر می‌شود.

برای جبران کمبود آن، پزشکان معمولاً مکمل استروژن تجویز می‌کنند. اگرچه این داروها عوارض جانبی دارند و منجر به تغییرات دائمی در بدن می‌شوند.

اما راه حل مناسب تر استفاده از رژیم غذای برای بزرگ شدن سینه و جبران کمبود استروژن است. اگر به طور همزمان از سبک زندگی سالم و ورزش هایی برای بزرگ شدن عضلات سینه هم پیروی کنید نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

بهترین خوراکی ها در رژیم غذای برای بزرگ شدن سینه کدامند؟

قبل از اینکه به عمل پروتز سینه یا جراحی های پرخطر تن در دهید، رژیم غذای برای بزرگ شدن سینه و نحوه عملکرد آن آشنا شوید.

۱) شیر سویا و توفو

سویا یک منبع گیاهی با پروتئین بالا است که در بین افرادی که به دنبال سلامتی هستند بسیار محبوب و متداول شده است. مصرف شیر سویا نیز به خاطر فواید زیادی که برای بدن دارد امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

آزمایش ها نشان می دهند که سویا حاوی فیتواستروژن است که عملکردی مشابه استروژن در بدن زنان دارد. گفته می شود که مصرف متعادل سویا می تواند منجر به بزرگ شدن سینه ها شود.

توفو نیز یکی از محصولات سویا و حاوی مقادیر بسیار زیاد ایزوفلاوین است. اگرچه، برخی مطالعات نشان داده اند مصرف بی رویه سویا می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد.

درباره این مساله در مطلب سویا و نقش آن بر سلامتی به تفصیل صحبت شده است.

مصرف سویا در رژیم غذای برای بزرگ شدن سینه آسان است و به راحتی می توان در انواع غذاها از آن استفاده کرد. اما باز هم تاکید می کنیم که مصرف تمامی این غذاها تاثیرشان روی بزرگ شدن سینه کم است.

۲) آجیل و خشکبار

آجیل و میوه های خشک نه تنها یک میان وعده عالی محسوب می شوند، بلکه به بزرگ شدن سینه نیز کمک می کنند. گردو، پسته، بادام زمینی مقادیر مناسبی از استروژن و ایزوفلاوین را در بدن تامین می کنند.

میوه های خشک مانند خرما، آلو بخارا و برگه زردآلو حاوی مقادیر بالای استروژن خوراکی هستند. علاوه بر این مواد مغذی اساسی مانند فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی را نیز تامین می کنند.

در رژیم غذایی برای بزرگ شدن سینه کافی است در میان وعده های بین صبحانه، نهار و شام چند عدد آجیل میل کنید.

۳) شیر و لبنیات

مصرف محصولات لبنی مانند شیر و پنیر در رژیم غذایی برای بزرگ شدن سینه علاوه بر تقویت استخوان به بزرگ شدن سینه ها نیز کمک می کند. به خصوص شیر گاو که حاوی مقادیر زیادی هورمون های زنانه مانند استروژن، پروژسترون و پرولاکتین است که همگی در بزرگ شدن سینه موثراند.

از طرف دیگر چربی زیاد شیر گاو نیز می تواند در بزرگ شدن سینه ها موثر باشد.

رژیم غذایی برای بزرگ شدن سینه ها

۴) میوه پاپایا

باعث شگفتی است که پاپایا به بزرگ شدن سینه کمک می کند. در مقایسه با پاپایای رسیده، پاپایای کال فیتواستروژن بیشتری دارد، که بسیار شبیه استروژن است اما با منشا گیاهی. برخی افراد حتی با خوردن فقط یک لیوان میلک شیک پاپایای خام افزایش اندازه سینه را تجربه کرده اند.

البته پاپایا حاوی آنزیم پاپئین است، که می تواند واکنش های آلرژیک و سقط جنین را به دنبال داشته باشد. بنابراین بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

شاید تهیه و گنجاندن این میوه استوایی در رژیم غذایی برای بزرگ شدن سینه کار آسانی نباشد. جای نگرانی نیست چون منابع غذایی دیگر هم وجود دارد.

۵) غذاهای دریایی

غذاهای دریایی منابع غنی منگنز هستند که اثر استروژنی در بدن دارند. غذاهایی مانند انواع صدف و میگو و برخی انواع ماهی به خاطر همین خاصیت شبه هورمونی، بر بزرگ شدن سینه اثر دارند.

مصرف این غذاها با افزایش ترشح هورمون های جنسی در بدن به بزرگ شدن بافت سینه منجر می شود.

۶) عصاره دانه شنبلیله

شنبلیله یک فیتواستروژن گیاهی است که می تواند اندازه سینه را افزایش دهد. این دانه ها ترشح دو هورمون استروژن و پروژسترون را تحریک می کنند. این دو هورمون نقش مهمی در بزرگ شدن سینه دارند.

برای مصرف دانه شنبلیله در رژیم غذایی برای بزرگ شدن سینه کافیست دانه ها را سبز کنید. در جوانه دانه شنبلیله مقادیر زیادی دیوسگنین وجود دارد که استروژن طبیعی محسوب می شود و در بزرگ شدن سینه موثر است.

۷) تخم کتان

تخم کتان فواید بسیاری برای بدن دارد که یکی از آنها بزرگ شدن سینه است. در این دانه ها مجموعه های بزرگ پلی فنل ها موجود است که عملکرد مشابه فیتواستروژن دارند. پلی فنل موجود در تخم کتان ۸۰۰ بار بیشتر از هر دانه یا غذای طبیعی دیگر است.

بنابراین گنجاندن تخم کتان در رژیم غذایی برای بزرگ شدن سینه گزینه مناسبی است. این دانه های خوش طعم را می توان در تهیه انواع نان و روی سالاد استفاده کرد.

۸) میوه ها

میوه های تازه مانند انواع توت غنی از استروژن هستند و برای بزرگ شدن سینه موثرند. علاوه بر توت، میوه های دیگر مانند سیب، آلو برقان، زردآلو و هلو نیز مقادیر استروژن قابل ملاحظه ای دارند.

مصرف مداوم این میوه ها در رژیم غذای برای بزرگ شدن سینه می تواند موثر باشد.

۹) کنجد

استفاده از کنجد نیز در رژیم غذای برای بزرگ شدن سینه راحت و آسان است. چرا که استفاده از آن در سالاد و برش های نان طعم دلپذیری ایجاد می کند و از اینرو بسیار متداول است. علاوه بر جایگاه کنجد در آشپزی، این دانه کوچک سرشار از فیتواستروژن است که فعالیت استروژن در زنان را تنظیم می کند. طبق نتایج یک مطالعه، گفته می شود که تاثیر کنجد بر اندازه سینه به خاطر وجود ترکیبات فعال مانند فلاونوئیدها و اسیدهای آمینه در آن است.

۱۰) ریشه سنبل ختایی

بیشتر یک داروی گیاهی محسوب می شود تا غذا. این گیاه در چین  برای درمان علائم یائستگی به کار می رود. آزمایش های متعددی نشان داده اند که ریشه این گیاه اثری مشابه استروژن دارد و بر بزرگ شدن سینه موثر است. البته مطالعات دیگر گزارش کرده اند که مصرف بیش از حد آن می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را بالا ببرد. بنابراین مصرف این داروی گیاهی تنها با مشورت پزشک توصیه می شود.

خلاصه کلام

اندازه سینه ها جزو مواردی است که تا حد زیادی به وراثت و فعالیت هورمون های جنسی وابسته است. اندازه سینه برای بعضی خانم ها آنقدر اهمیت دارد که تن به جراحی های آسیب زننده و پروتز می دهند.

وظیفه علم و دانش در درجه اول حفظ سلامت روحی و جسمی افراد و در درجه دوم استفاده از روش های کم خطر و طبیعی است.

خوشبختانه استفاده از رژیم غذایی برای بزرگ شدن سینه یک شایعه نیست. شاید اثر آن به خاطر ارجح بودن تاثیر وراثت کم باشد اما با ورزش و سبک زندگی سالم می توان اثرات آن را بهینه کرد.

به طور خلاصه آنچه که به بزرگ شدن طبیعی سینه کمک می کند شامل این موارد است:

  1. رژیم غذایی برای بزرگ شدن سینه
  2. ورزش های مربوط به عضلات سینه ای
  3. سبک زندگی سالم

استروژن و پروژسترون دو هورمون جنسی اند که نقش مهمی دراندازه سینه در بدن زنان دارند. مصرف غذاهایی که سطح این دو هورمون را در بدن بالا ببرند می تواند منجر به بزرگ شدن سینه شود.

در ادامه بخوانید: بزرگ شدن، کوچک شدن و بالا کشیدن سینه با ورزش

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید