۸ اشتباه رایج یک تازه کار هنگام ورود به باشگاه بدنسازی بانوان

1

وقتی به عنوان یک تازه کار وارد یک باشگاه می‌شوید و شروع به تمرین می کنید ممکن است اشتباهاتی انجام دهید. این اشتباهات می‌تواند موجب آسیب، نتیجه نگرفتن از برنامه و در نهایت دلسرد شدن شما از ورزش بدنسازی شود. در این مطلب به اشتباهات تمرینی رایج در باشگاه بدنسازی بانوان اشاره می کنم و هر یک را مورد بررسی قرار می دهم.

تمرین با شدت پایین

زنان معمولاً به علت ترس از حجیم و مردانه شدن تمایل به تمرین کردن با شدت پایین دارند. اگر شدت تمرین شما به حدی پایین است که در هفته های اول هیچ گونه فشاری را احساس نمی کنید باید به شما بگویم این تمرینات هیچ تأثیر مثبتی نداشته و صرفاً اتلاف وقت است. پس یکی از اشتباهات در باشگاه بدنسازی بانوان تمرین باشدت پایین است.

رعایت نکردن اصل اضافه بار

بیشتر زنان تا انتهای یک برنامه تمرینی ممکن است حتی به میزان وزنه های خود اضافه هم نکنند. شاید فکر می کنند اگر وزنه های سنگین تر بردارند حجیم می شوند به همین دلیل مدت زیادی سر یک وزنه سبک می مانند. در حالی که باید بدانید یکی از اصول تمرین اصل اضافه بار است.

شما باید به صورت پلکانی با افزایش وزنه ها و تعداد تکرارها در تمرین پیشرفت کنید. یکی از اشتباهات رایج دیگر در باشگاه بدنسازی زنان رعایت نکردن اصل اضافه بار است.

مطلب پیشنهادی: آیا بدنسازی زنان را حجیم و مردانه می‌کند؟

ترس از کوفتگی های عضلانی

ترس از کوفتگی های عضلانی یک اشنباه در باشگاه بدنسازی زنان

هرگونه فشار یا درد عضلانی برای شما ترسناک است و تصور می کنید که آسیب دیده اید. در حالی که درد و کوفتگی عضلانی بعد از تمرین با وزنه کاملاً طبیعی است. برای افرادی که مدت طولانی بی تحرک مانده اند این درد عضلانی در هفته های اول بیشتر است.

اگر به عنوان تازه کار بر اثر تمرین، کوفتگی عضلانی را تجربه می‌کنید باید این چند جلسه سخت را پشت سر بگذارید. دوش آب گرم بعد از تمرین برایتان بسیار خوب است. توجه داشته باشید که درد هایی که باید به آنها توجه کنید دردهای مفصلی هستند نه دردهای عضلانی. اشتباه رایج دیگر در باشگاه بدنسازی زنان ترس از گرفتگی های عضلانی است.

مطلب پیشنهادی: ۱۵روش علمی و ثابت شده برای تسریع ریکاوری بعد از ورزش

بدون هدف تمرین کردن

شما هیچ هدفی ندارید. هدف گذاری های فردی، برای ایجاد انگیزه بسیار مفید هستند. برای مثال به خود بگویید تا ماه دیگر باید یک سایز کم کنم و زمان تمرین به هدفتان فکر کنید. هدف داشتن باعث می شود حتی وقتی از باشگاه خارج می شوید نسبت به خوراکی هایی که مصرف می کنید نیز حساس شوید. پس یکی دیگر از اشتباهات رایج در باشگاه بدنسازی بانوان بدون هدف تمرین کردن است.

تکنیک اشتباه در حین اجرای حرکات

شما بدون آنکه نحوه درست استفاده از دستگاه ها را بدانید از آنها استفاده می‌کنید. یا بدون اینکه آموزش صحیح اجرای بعضی از حرکتها را یاد گرفته باشید آنها را اجرا می‌کنید. حرکاتی که اگر تکنیک اجرای شما درست نباشد حتی می تواند باعث آسیب شود. پس یکی دیگر از اشتباهات یک تازه کار به باشگاه بدنسازی زنان تکنیک اشتباه در حین اجرای حرکات است.

تاکید زیاد بر حرکات شکم

دراز و نشست زیاد اشتباه رایج دیگر در باشگاه بدنسازی بانوان

در هفته های اول اصرار زیادی بر اجرای تمرینات دراز نشست و کار شکم دارید. چون فکر می کنید که این تمرینات تأثیر زیادی بر کاهش چربی های شکم دارد. در حالی که همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تأثیر این تمرینات برعضله ی شکم است و نه بر سوختن چربی های شکمی. پس یکی دیگر از اشتباهات رایج در باشگاه بدنسازی بانوان تاکید زیاد بر انچام تمرینات شکم به منظور چربی سوزی موضعی است.

مطلب پیشنهادی: آیا درازونشست باعث کاهش چربی های شکم می شود؟

لباس و کتانی نامناسب

در هفته های اول شاید از کتانی ورزشی مناسب و یا سوتین های ورزشی استفاده نمی کنید و به نظرتان لازم نیست. در حالی که بسیار مهم هستند. نداشتن کتانی مناسب می‌تواند به پای شما آسیب بزند. همینطور برخی زنان به علت بزرگ بودن سینه هایشان موقع استفاده از دستگاه های هوازی در باشگاه دچار درد در سینه می‌شوند. پس یکی دیگر از اشتباهات یک تازه کار به باشگاه بدنسازی زنان استفاده نکردن از کتاتی و لباس مناسب است.

نداشتن برنامه تمرینی

شما برنامه ی خاصی برای تمرین ندارید و بی هدف بین دستگاه ها قدم می زنید. یا برنامه ای را که دارید به یاد نمی آوردید و از مربی‌تان سؤال نمی کنید. به خاطر دشته باشید مربی های خوب همیشه پذیرای سؤال های شما هستند. سعی کنید همیشه یک برنامه تمرینی مناسب با هدف‌تان داشته باشید. یکی دیگر از اشتباهات یک تازه کار به باشگاه بدنسازی بانوان نداشتن برنامه تمرینی مناسب است.

حرف آخر

در مجموع یادتان باشد اگر می خواهید از زمانی که برای ورزش می گذارید نهایت استفاده را ببرید برنامه تمرینی مناسبی در راستای هدفی که به خاطر آن ورزش را شروع کردید داشته باشید. اشتباهات رایج یک تازه کار در باشگاه بدنسازی بانوان ممکن است بیشتر از این مواردی باشد که به آن اشاره کردم. اما این موارد در باشگاه ها بسیار زیاد اتفاق می افتد.

سعی کنید بار بعدی که باشگاه می روید از اشتباهاتی که ممکن است انجام دهید بپرهیزید تا بیشترین نتیجه را از تمرینات خود بگیرید.

1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید