آموزش تمرینات متنوع بارپی Burpee

اگر فرصت رفتن به باشگاه را ندارید یا دوست دارید در هر مکانی که هستید ورزش کنید و کالری بسوزانید، حتماً تمرینات با وزن بدن را یاد بگیرید. برای انجام این تمرینات به ابزار تمرینی خاصی نیاز ندارید و فقط و پوپیدن لباس ورزشی مناسب و کمی نرمش می توانید این تمرینات را در هر جایی که هستید انجام دهید. اگر در مسافرت در هتل هستید و نگران کالری های مازادی هستید که دریافت می کنید باید بدانید که می توانید در همان اتاق استراحت نیز تمرین کنید و کالری بسوزانید. در مطالب قبلی فواید و ویژگی های تمرینات وزن بدن را بیان نمودیم.

مطلب مرتبط:

۱۲ دلیل برای شروع تمرینات وزن بدن ( Bodyweight Exercises ) از همین امروز

در تمرینات با وزن بدن ( Bodyweight Exercises ) مقاومت درواقع وزن بدن شخص است که باید بر آن غلبه کند و تمرین را اجرا نماید. برای مثال شنای سوئدی یا اسکوات با وزن بدن نمونه هایی از این تمرینات هستند که می توانید با در اختیار داشتن فضای اندکی آنها را اجرا نمایید. اگر فکر می کنید این تمرینات خیلی برایتان ساده است و اثربخضی زیادی ندارد به شما توصیه می کنیم تا از مدل های سخت تر این حرکات استفاده کنید. با تغییر اندکی در نحوه قرار گرفتن اندام ها می توان این حرکات را بسیار سخت تر کرد. پس همیشه خودتان را به چالش بکشید و نگذارید بدن تان به یک تمرین عادت کند.

پونیشا :: نیروی کار مجازی

اما آیا می دانید بهترین تمرین با وزن بدن کدام است؟ کدام تمرین با وزنه بدن است که بیشترین عضلات را در بدن درگیر می کند و بیشترین کالری را می سوزاند؟ جواب این سوال تمرین بارپی ( Burpee ) است. این تمرین فول بادی ترکیبی از حرکات اسکوات، پلانک، شنا و … است که با جهش همراه است و به صورت متوالی انجام می شود. پس این تمرین یرای عضلات بالاتنه ، عضلات پایین تنه و همچنین عضلات مهم میان تنه و درواقع کل بدن مفید است. باید بدانید هرچه تمرینات ورزشی عضلات بیشتری از بدن را فراخوانی کنند کالری مصرفی بیشتر خواهد بود.

تمرین بارپی عضلات ران، باسن ، ساق، سرشانه، سینه و عضلات شکمی را درگیر می کند. درگیری مجموعه عضلات بزرگ بدن باعث می شود این تمرین ماهیت ایروبیک نیز داشته باشد و با تکرار های بالا ضربان قلب شما را به شدت بالا می برد. پس علاوه بر اهداف تناسب اندام برای سلامت شما نیز بسیار مفید خواهد بود.

همچنین از تمرین برپی می توان در انواع مدل های تمرینی مثل تاباتا و HIIT نیز استفاده کرد.

مطلب مرتبط:

آشنایی با تمریناتHIIT

آشنایی با تمرینات تاباتا TABATA

البته هر تمرینی انواع متفاوت با سطوح مختلفی از سختی را داراست. در این مطلب شما را با ۷ نوع متنوع از تمرینات بارپی آشنا می کنیم. اگر آمادگی جسمانی خوبی دارید و تمرینات ساده ورزشی در منزل شما را به چالش نمی کشد حتماً تمرینات بارپی را امتحان کنید.

پونیشا :: نیروی کار مجازی

سحر صفری

متخصص علم تمرین و فیزیولوژی ورزشی کاربردی، رئیس انجمن فیتنس دانشگاه پیام نور کشور، مدرس کلاس های تئوری و عملی مربیگری بدنسازی بانوان از سال 92 الی 94 زیر ، اولین مدرس دوره فیتنس بانوان در فدراسیون بدنسازی.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *