بهترین و سالم ترین نان برای رژیم غذایی کدام است؟

در مطلب قبلی دربارۀ انتخاب بهترین نان برای لاغری برایتان توضیح دادم. با توجه به استقبال شما عزیزان از مطلب بهترین نان برای لاغری در این مطلب بیشتر درباره نان و رژیم غذایی برایتان توضیح خواهم داد تا بتوانید از بین تنوع گوناگون نان بهترین انتخاب را داشته باشید.

امروزه خرید نان جزو موارد اصلی در سبد غذایی ما می‌باشد و ما این ماده غذایی را به وفور در زندگیمان استفاده می‌کنیم. اگر رژیم غذایی دارید نان می تواند یک ماده غذایی عالی برای رژیم شما باشد.

مطلب مرتبط: بهترین نان برای لاغری کدام است؟

شاید شما هم جزو کسانی باشید که وقتی به خرید می روید با توجه به گستردگی تنوع محصولات و تبلیغات زیاد انتخاب بهترین نان برایتان گیج کننده باشد.

پونیشا :: نیروی کار مجازی

woman-choosing-between-rye-and-wheat-bread

نکته مهم که می تواند شما را در خرید بهترین نان یاری کند عبارت است از:

اگر در برچسب نان نوشته شده باشد ” گندم” و همچنین رنگ نان قهوه‌ای باشد همیشه به این معنا نیست که این نان بهترین است و سرشار از فیبر و غلات کامل است. در واقع حقیقت این است که اگر شما در برچسب مواد غذایی کلمۀ آرد گندم یا آرد سفید غنی شده را دیدید به این معناست که در تهیه این نان بیشتر از آرد سفید استفاده شده است نه آرد گندم کامل. وجود آرد سفید چیزی نیست که نان شما را تبدیل به بهترین گزینه کند. همچنین زمانیکه می خواهید نان چاودار و یا هفت-غله را نیز انتخاب کنید به برچسب آنها توجه کنید و به دنبال واژه آرد گندم کامل باشد.

fresh-bread

در برچسب نانی که می خواهید خریداری کنید حتما باید ” ۱۰۰% آرد گندم کامل و یا ۱۰۰% آرد غلات کامل به چشم بخورد.

شما باید در مواد غذایی خود به دنبال غلات کامل باشید زیرا این ماده به طور طبیعی چربی آن پایین و بدون کلسترول و حاوی ۱۰ تا ۱۵% پروتئین، فیبر، مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد با ارزش دیگر می باشد. همچنین  فواید غلات کامل برای سلامتی بسیار بالا است و از بیماری های قلبی، سکته، دیابت، چاقی و برخی سرطان‌ها جبوگیری می‌کند.

نکتۀ مهم دیگری که باید در خرید نان به آن دقت نمایید واژۀ “سدیم” است. نیاز روزانه  سدیم برای یک فرد بزرگسال ۱۸۰۰ میلی گرم می‌باشد. اگر شما در یک روز ۳ عدد نان تست حاوی غلات کامل را مصرف نمایید هر کدام از نان‌ها در حدود ۲۰۰ میلی گرم سدیم دارند به این ترتیب در مجموع از ۳ عدد نان شما ۶۰۰میلی گرم سدیم دریافت می کنید این یعنی یک-سوم نیاز روزانه شما. خبر خوب این است که بسیاری از نان‌ها ۲۰۰ میلی گرم و یا کمتر از این مقدار نمک را دارند فقط کافی است که به سدیم نان در  برچسب آن دقت نمایید.

بهترین نان برای لاغری

انتخاب بهترین نان در فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای:

نان انتخابی شما باید شامل موارد زیر باشد تا شما با خیال راحت آن را انتخاب کنید:

هر دو عدد نان تست شامل ۴ گرم فیبر باشد.

هر دو عدد نان تست کمتر از ۴۰۱ میلی گرم سدیم داشته باشند.

نان شما باید از ۱۰۰% آرد گندم کامل تهیه شده باشد.

هر دو عدد نان تست یک گرم  و یا کمتر چربی اشباع شده داشته باشد ( بهتر است چربی اشباع نان شما صفر باشد).

پونیشا :: نیروی کار مجازی

سحر صفری

متخصص علم تمرین و فیزیولوژی ورزشی کاربردی، رئیس انجمن فیتنس دانشگاه پیام نور کشور، مدرس کلاس های تئوری و عملی مربیگری بدنسازی بانوان از سال 92 الی 94 زیر ، اولین مدرس دوره فیتنس بانوان در فدراسیون بدنسازی.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *