۸ فایده ورزش کردن که کمتر انتظارش را دارید

وقتی صحبت از ورزش کردن می شود همه ما از فواید آن آگاهیم. اما وقتی پای عمل می رسد خیلی ها جا می زنند و بهانه می آورند. بهانه آوردن برای ورزش نکردن خیلی راحت است. ساده ترین بهانه می تواند درد باشد. درد زانو، کمر درد و … امروزه بسیاری از مردم را خانه نشین کرده است. در واقع درد اسکاتی عضلانی امروزه یکی از معضلات جامعه بشری است. اگر این درد ها را تجربه می کنید باید یدانید که ورزش می تواند معجزه ای برای شما باشد.

از فواید سلامتی ورزش بسیار سخن گفته شده است. در  این مطلب چند فایده ورزش را با هم مرور می کنیم که کمتر درباره آن صحبت می شود.

۱- کاهش استرس: ورزش سبب افزایش غلظت هورمون نوراپی نفرین می شود. این ماده شیمیایی باعث تنظیم پاسخ مغز به استرس می شود. پس بعد از کار روزانه ورزش کنید تا بدون استرس محل کار پا به منزل بگذارید.

۲- افزایش شادابی و نشاط: ترشح اندورفین یا هورمون خوشحالی با ورزش افزایش می یابد. اگر یک بار هم در زندگی ورزش را تجربه کرده باشید، حس خوب بعد از آن را از خاطر نخواهید برد.

پونیشا :: نیروی کار مجازی

۳- افزایش اعتماد به نفس: جدیدترین تحقیقات نشان می دهد؛ افرادی که به طور منظم ورزش می کنند تصویر بدنی بهتری از خود دارند حتی اگر به ظاهر تغییری نکرده باشند.

۴- پیشگیری از زوال شناختی: با افزایش سن، مغز تنبل می شود و بیماری های مرتبط با افزایش سن همچون آلزایمر باعث نابودی سلول های مغز می گردند. ورزش کردن به خصوص در سن ۲۵ تا ۴۵ سالگی سبب ترشح هورمون هایی می شود که از تحلیل هیپوکامپ(یکی از مهمترین قسمت های مغز در حافظه و احساسات) پیشگیری می کند.

۵- افزایش قدرت مغز: مطالعات زیادی نشان دادند که ورزش های هوازی سبب تولید سلول های جدید مغزی و بهبود کارایی مغز می شود. ورزش کردن سبب می شود قدرت تفکر و تصمیم گیری شما بالا رود.

۶- الهام بخشیدن به دیگران: شما با ورزش کردن می توانید باعث شوید اطرافیانتان هم به ورزش کردن تمایل پیدا کنند. تحقیقات بسیاری نشان داده است که داشتن یک همراه در ورزش می تواند باعث افزایش انگیزه و تحمل خستگی در ورزشکاران شود.

۷- افزایش سطح آرامش: برای برخی از افراد یک جلسه تمرین سبک هم می‌تواند معادل با یک قرص خواب باشد. حتی در افرادی که از مرض بیخوابی رنج می‌برند. ورزش کنید تا خواب آرام تری را تجربه کنید.

۸- افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن: کسانی که به طور منظم ورزش می کنند کمتر به بیماری هایی همچون سرماخوردگی مبتلا می شوند زیرا بدن آنها با قدرت بیشتری در مقابل بیماری ها مقاومت می کند پس ورزش کنید تا کمتر بیمار شوید.

مطالب فیت لیدی را در کانال تلگرام فیت لیدی دنبال کنید ♥

پونیشا :: نیروی کار مجازی

سحر صفری

متخصص علم تمرین و فیزیولوژی ورزشی کاربردی، رئیس انجمن فیتنس دانشگاه پیام نور کشور، مدرس کلاس های تئوری و عملی مربیگری بدنسازی بانوان از سال 92 الی 94 زیر ، اولین مدرس دوره فیتنس بانوان در فدراسیون بدنسازی.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۲ پاسخ

  1. مرزبان گفت:

    با سلام میشه لطفا در مورد ورزش پیلاتس و مزایا و معایب اون هم مطلب بذارین با تشکر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *