۵ فایده شگفت آور یوگا برای سلامتی

اکثر شما می دانید، یوگا باعث افزایش انعطاف پذیری و کاهش استرس می شود. اما جالب است بدانید ورزش یوگا می تواند کاری فرا تر از خم کردن و راست کردن بدن با حرکات جالب و یافتن آرامش درونی برای شما انجام دهد. یوگا فوایدی مخفی دارد که به شما در آشپزخانه ، محل کار و اتاق خواب کمک خواهند کرد. در این مطلب شما را با این فواید آشنا می کنیم.

۱ . افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن

اخیراً یک تحقیق در نروژ نشان داد که تمرینات یوگا باعث تغییراتی در عملکرد ژن ها می شود. یوگا سبب افزایش ایمنی در سطح سلولی می گردد و این بهبود ایمنی زمان زیادی هم نمی خواهد. محققان معتقدند که حتی تغییرات از زمانی که شرکت کنندگان روی زیرانداز ، روی زمین نشسته اند شروع می شوند. این تغییرات مثبت در ایمنی بدن در گروهی که تمرین یوگا انجام داد بیشتر از گروهی بود که برای گردش در طبیعت رفته بودند و به موسیقی های آرامش بخش گوش دادند. زمانی که شما بهتر نفس بکشید ، بهتر حرکت کنید و بهتر گردش خون بهتری داشته باشید ، اعضای بدن نیز بهتر عمل می کنند.

۲ . بهبود میگرن و سردرد های مزمن

پونیشا :: نیروی کار مجازی

تحقیقات نشان داده است که مبتلایان به میگرن پس از سه ماه تمرین یوگا درد کمتری حس کرده اند . علت میگرن هنوز کاملا مشخص نشده است ، اما علت آن می تواند ترکیبی از فشار های روانی و نامتوازنیِ فیزیکی باشد که میگرن و سایر مشکلات را به وجود می آورد . خم شدن بر روی کامپیوتر و یا موبایل با بالا دادن شانه ها و جلو دادن سر باعث تنش بیش از حد عضلات ذوزنقه ای و کش آمدن گردن می شود . این کار سر را به سمت جلو می کشد که باعث نامتوازنی در عضلات می شود و موجب سردرد می گردد. یوگا با بهبود وضعیت بدنی و قامت این عامل سردرد را از بین می برد.

۳ . بهبود وضعیت جنسی

تحقیقات نشان داده است که ۱۲ هفته تمرین یوگا می تواند میل ، وضعیت ، اعتماد به نفس ، و ارضای جنسی را ، هم برای خانم ها و هم برای آقایان بهبود ببخشد . چگونه ؟ در حقیقت ، یوگا باعث افزایش جریان خون در ارگان های جنسی شده و به بهبود کیفیت رابطه جنسی کمک خواهد کرد . همین طور ، از تنفس و کنترل ذهنی که در تمرین وجود دارد نیز ، می تواند به بهبود کیفیت روابط جنسی کمک کند.

۴ . بهبود کیفیت خواب

محققان دانشگاه هاروارد دریافتند که هشت هفته تمرین یوگا به صورت روزانه به طور بسیار ویژه ای به مشکل بی خوابی افراد کمک می کند . همین طور ، تحقیقی دیگر ، نشانگر تاثیر تمرینات دو بار در هفته ی یوگا در بیمارانی بود که از سرطان نجات یافته بودند و باعث می شد که کم تر احساس آسیب دیدگی و خستگی کنند و خواب بهتری داشته باشند. به گفته ی یکی از پژوهشگران، این امر می تواند به دلیل توانایی یوگا در کمک به افراد برای کنترل استرس باشد. مشکلات خواب شبیه به اضطراب می مانند. سر شما شروع به گیج رفتن می کند و نمی دانید که چه طور آرام شوید. تمرین های تنفس و ذهنی باعث می شوند تا ذهن آرام شود و این گونه خواب شما بسیار بهتر خواهد شد.

۵ . کنترل اشتها

تحقیقات یک دانشگاه در واشنگتن نشان داده است که بین تمرین یوگا و عاقلانه غذا حوردن ارتباط وجود دارد. با آگاهی از تنفس ، یک تمرین معمول یوگا ، باعث تقویت ارتباط ذهن و بدن می شود. این آگاهی می تواند به شما کمک کند تا با احساسات مربوط به اشتیاق زیاد به غذا درگیر شوید. تمرینات تنفسی یوگا می توانند به شما کمک کنند تا آرام تر شوید و در هنگام داشتن اشتیاق فراوان به غذا انتخاب های بهتری داشته باشید.

ورزش یوگا

پونیشا :: نیروی کار مجازی

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *