۴ نکته کلیدی برای از بین بردن چربی شکم

۴ نکته کلیدی برای از بین بردن چربی شکم وجود دارد. شاید شما خیلی از روش ها و راه ها را برای از بین بردن چربی شکم انجام داده اید اما پس از مدتی وقتی به شکم خود نگاه می کنید هنوز چربی شکم شما وجود دارد. شاید هیج وقت این ۴ نکته کلیدی را همزمان با هم انجام نداده‌اید. وقت آن رسیده که برای همیشه با چربی شکم خود خداحافظی کنید. فقط کافی است که به این ۴ مورد در زندگی خود بیشتر توجه کنید:

  • ورزش:

 o-HOW-TO-EXERCISE-facebook

تمرین شدید برای از بین بردن چربی تمام بدن به ویژه چربی شکم بسیار مفید است.

اگر تازه کار هستید پس بهتر است از تمرینات با شدت کم ۵ روز در هفته و به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در هر جلسه در برنامه ورزشی شرکت کنید. برای یک تازه کار یک برنامه پیاده روی با گام های سریع هم می تواند باعث افزایش ضربان قلب و چربی سوزی شود.

پونیشا :: نیروی کار مجازی

اما برای از بین بردن چربی شکم ما به شدتی بیشتر از یک تمرین پیاده روی نیازمندیم. اگر تمرین کرده هستید می توانید از تمرین با شدت متوسط و ترکیبی از تمرین با وزنه و تمرین هوازی به ویژه دویدن بیشترین استفاده را ببرید. اگر شدت تمرینات شما متوسط است  میتوانید ۴ روز در هفته و در هر جلسه حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت کنید.

اگر ورزشکار حرفه ای هستید می توانید از ترکیب تمرین با وزنه و تمرین اینتروال نهایت استفاده را ببرید. شما با انجام تمرینات با وزنه و همچنین تمرینات اینتروال حتی در زمان استراحت هم کالری می سوزانید.

  • رژیم:

Pregnant_woman_eating_food

زمانیکه شما با هر رژیمی وزن کم می کنید چربی شکم شما کمتر می شود. همانطور که قبلاً اشاره کردیم فیبر زیاد در رژیم غذایی می‌تواند هر رژیمی را موفق تر کند. تحقیقات نشان داده اند افرادی که ۱۰ گرم در هر روز فیبر مصرف می کنند- بدون اینکه رژیم غذایی خود را تغییر دهند- چربی شکم کمتری نسبت به سایر افرادی که این مقدار فیبر را نمی خورند، دارند.

با یک رژیم غذایی درست و اصولی شما میتوانید در کنار رعایت ۳ نکته کلیدی دیگر چربی شکم خود را از بین ببرید.

مطالب مرتبط:

غذاهای چربی سوز کدام اند؟

۲ ماده بسیار مهم برای کاهش وزن

  • خواب:

Sleeping-Positions-Need-to-be-Changed

داشتن خواب کافی بر چربی شکم تاثیر گذار است. در یک تحقیق که بیشتر از ۵ سال افراد را مورد مطالعه قرار داد گزارش کردند افرادی که ۶ تا ۷  ساعت خواب شبانه داشتند در مقایسه با آنهایی که ۵ ساعت یا کمتر و یا همچنین ۸ ساعت یا بیشتر در هر شب می‌خوابیدند، چربی شکم کمتری داشتند.

محققان بر این باورند که خواب کم بر روی هورمون اشتها تاثیر گذار است و باعث افزایش حس گشنگی در افراد می شود، همچنین داشتن خواب بیش از حد هم باعث افزایش زمان بی‌تحرکی می‌شود.

  •  کنترل استرس:

working-woman

استرس بر چربی شکم تاثیر گذار است. همۀ ما ممکن است به هر دلیلی در طول روز و یا در زندگی دچار استرس شویم اما اینکه چگونه بتوانیم استرس را کنترل کنیم نکته اصلی است. شاید بهترین کاری که می‌توانید برای از بین بردن استرس انجام دهید شامل: وقت گذرانی با خانواده و دوستان، یوگا و یا هر ورزشی که علاقه دارید، می‌باشد.

استرس باعث افزایش هورمون کورتیزول در بدن می‌شود و این هورمون سوخت و ساز بدن را کاهش می‌دهد و این عامل اصلی ارتباط بین استرس و چاقی است.

محققان نتیجه‌ گرفته‌اند که بهترین راه از بین بردن استرس و چربی شکم ورزش کردن است.

مطلب مرتبط:

۸ دلیل برای اینکه چرا چربی شکم شما از بین نمی‌رود

پونیشا :: نیروی کار مجازی

سحر صفری

متخصص علم تمرین و فیزیولوژی ورزشی کاربردی، رئیس انجمن فیتنس دانشگاه پیام نور کشور، مدرس کلاس های تئوری و عملی مربیگری بدنسازی بانوان از سال 92 الی 94 زیر ، اولین مدرس دوره فیتنس بانوان در فدراسیون بدنسازی.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۷ پاسخ

  1. رعنا گفت:

    این یکی از موضوعاتی بود که ما خانم ها همیشه دنبال یه راه حل براش میگردیم،ممنون از مطلب خوبتون

  2. sima گفت:

    ممتون از سایت فیت لیدی

  3. Sara گفت:

    مطلبتون عالی بود،ممنون

  4. hengameh گفت:

    Sitetun kheili karbordie,mersi

  5. مونا گفت:

    متشکر از سایت خوبتون

  6. mojdeh گفت:

    ممنون بسیار مفید بود

  7. نازی گفت:

    خیلی عالی بود خانم صفری مرسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *