۲۰ نکته مفید برای ورزش صبحگاهی

همه ما ورزش صبحگاهی را انجام نمی دهیم و حتی برخی از ما خوابیدن صبح را به ورزش صبحگاهی و رفتن به باشگاه ترجیح می دهند، اما با ورزش صبحگاهی می توان روزهای خود را بطور فوق العاده ای آغاز کرد و اثرات مثبت آن را در زندگی مشاهده کرد.

با توجه به اینکه زمان مناسب برای ورزش کردن بستگی به بدن و زمان بندی شما دارد اما همیشه الویت با ورزش صبحگاهی است. کمی فکر کنید ؛ مطمئناً شما نمی خواهید بعد از داشتن یک روز پرکار طولانی ورزش کنید، شاید آن موقع بهترین زمان برای استراحت باشد و شانس اینکه شما از رفتن به تمرین صرف نظر کنید بیشتر شود! اما اگر ورزش را قبل از شروع روز کاریتان انجام دهید، چطور؟ آیا بهتر نیست؟

درست است که از نکات و ترفند های ورزشی همه جا صحبت می شود و شما هم مطلع هستید اما افرادی که بطور معمول و همیشگی در اول روز ورزش می کنند از چه راهکارها و ترفندهایی برای بهبود اوقات و کیفیت کار خود استفاده می کنند ؟…. ما از وی سایت های گروهی افراد حرفه ای که برای سلامتی زندگی خود ورزش می کنند این موضوع را جویا شدیم.

متخصصین می گویند:

پونیشا :: نیروی کار مجازی

۱- از روش های متفاوت برای گرم کردن استفاده کنید

رایان ویک می گوید:

من هر صبح تا باشگاه دوچرخه سواری می کنم ، حتی در زمستان وقتی که هوای سرد به صورتم می خورد! واقعا دیگر نیازی به یک قهوه ی تلخ داغ صبح نیست.

۲- دو تا زنگ تنظیم کنید

هولی رینگر از شرکت ورزشی nike می گوید:

دوتا زنگ تنظیم کنید ، اولین زنگ برای اینکه متوجه شوید ۱۵ دقیقه وقت دارید تا باز هم بخوابید که این موضوع خیلی خوشایند است و دومی برای آماده شدن ، کمی مدیتیشن ، تسکین روح و گوش دادن به موزیک با صدایی بلند…کسب کمی کافئین و پوشیدن یک لباس ورزشی نایکی و آماده شدن برای شروع یک روز …

۳- از قبل آماده باشید و زود تر بخوابید

ساندی شین می گوید:

هر روز صبح بررسی می کنم که ورزش صبحگاهی من چطور قرار است پیش برود و برطبق آن خودم را آماده میکنم. در تمام روز هفته دیرتر از ساعت ده و نیم به رخت خواب نمی روم از این رو مشکلی با بیدار شدن در ساعت شش و نیم صبح ندارم و در نتیجه در عرض ده دقیقه خودم را آماده در بیرون از خانه خواهم دید.

۴- نیاز به یک تلنگر

جسی نیلند می گوید:

همیشه پرتو نوری که بعد از زنگ ساعت تابیده می شود این موضوع را به من خاطر نشان می کند که نمی خواهم بیشتر از این وقتم را به خواب اختصاص دهم و آنگاه کمی موزیک هیپ هاپ و در دست گرفتن اولین فنجان قهوه ی خود، روز شروع می شود.

۵ – یک صبحانه ی خوشمزه آماده ی خوردن..

سارا پوپ می گوید:

وقتی هر بار به زنگ ساعت پنج صبح نگاه می کنم یادم می افتد که باید صبحانه ی مورد علاقه ی خودم را قبل از هرچیزی سفارش دهم و برای صرف صبحانه ی مورد علاقه ام که شده سریعاً از خواب بیدار می شوم.

۶- ساعت زنگ دار خود را از تخت دور کنید

بریان گالگر می گوید:

در واقع قبلاً از ساعت زنگ دارم که سه صدا در می آمد ویبره ی آن تمام تخت و پاتختی را به ارتعاش و لرزه در می آورد از این رو در حین خواب مرا برای خاموش کردن زنگ به تکاپو می انداخت ، و مهمترین مسئله این بود که حرکاتی غیر قابل پیش بینی در رختخواب از من سر میزد از این رو ساعت را کمی دورتر از تخت قرار دادم.

۷- به یک عادت تبدیل کنید

آدام گریفین می گوید:

زندگی سرشار از عادات کوچک و بزرگ است ، از این رو برای اینکه به هدفی بزرگتر در ورزش صبحگاهی دست پیدا کنم یک عادت کوچک را سر راهم قرار دادم مثل قرار دادن ساعت زنگدار درون آشپزخانه. همینطور هر بار که در حال مسواک زدن دندانهایم در اول صبح هستم از خودم می پرسم: با افزایش ساعت بیداریم چه چیزی را کسب خواهم کرد؟ جواب همیشه “خیلی” است ، زیرا شما وقت بیشتری را در باشگاه و یا پشت میز در سر کار صرف می کنید.

۸- لباس خوب پوشیدن و گوش دادن به موزیک

بری برنکر می گوید:

بیشتر از هر چیز من به لباسهای بیرون و البته پوشیدن آنها علاقه مندم همینطور همیشه یک لیست فوق العاده از آهنگ دارم که به آن در حین ورزش صبحگاهی گوش می دهم و موزیک به من مسیر و راهی را که باید طی کنم را دیکته می کند.

۹- لباس قرمز بپوشید و نعناع بخورید

ورزشکار مشهور جی کاردیلو می گوید:

بیشتر لباس های ورزشی ام قرمز هستند زیرا رنگ قرمز به آدم انرژی بیشتری را القاء می کند و گردش خون را افزایش می دهد ، لا اقل برای من که جواب می دهد. همچنین از زمانی که در تیم دو و میدانی دانشگاه بودم متوجه شدم مصرف نعناع می تواند هوشیاری را بیشتر کند و باعث شود وقت بیشتری را به ورزش کردن اختصاص دهید.

۱۰- قهوه برابر با زندگی

الایکس براون می گوید:

همیشه تا می توانم قبل از ورزش صبحگاهی قهوه مصرف می کنم.

۱۱- دست و صورت خود را آب بزنید

لوک هاجست می گوید:

من می توانم برای ساعت ها در تختخواب خودم را فریب دهم و تنها مشکل من رسیدن پایم به زمین است ، آنگاه سریعاً به سمت دستشویی می روم و دست و صورتم را با آب سرد میشویم ، بعد از آن احساس بیداری و آماده بود برای شروع یک روز را خواهم کرد.

۱۲- بهانه ها را کنار بگذارید

ماریا هارت می گوید:

همیشه قبل از شب وسایلم را آماده می کنم و یک نایلن اضافه برای لباس های عرقی و لوازم بهداشتی کنار می گذارم… چون قبلاً همین ها بهانه ای برای ورزش نکردن بودند.

۱۳- با خودتان مهربان باشید

تارا فالر می گوید:

من عاشق یک وعده ی غذایی پر انرژی و سالم قبل ورزش هستم از این رو صبح با اشتیاق از خواب بلند می شوم غذای پر انرژی مثل کره بادام زمینی و جو می خورم و آماده ی یک ورزش خوب هستم.

۱۴- با دوستانتان ورزش کنید

مری مولر می گوید:

من چهار سگ دارم که همیشه صبح ها قبل از اینکه چیزی بخورم آنها را به پیاده روی می برم ، چه چیز بهتر از اینکه دوستانتان شما را به دویدن و پیاده روی وا دارند.

۱۵- به برنامه ی خود احترام بگذارید

مکنزی دوین می گوید:

به ورزش خود همانند نوبت دکتر فرزندانتان و یا برنامه ی کاریتان احترام بگذارید. برنامه ریزی در ورزش کردن باعث می شود تا به کارم ادامه دهم و سعی کنم تا هیچ چیز جلودار آن نباشد.

۱۶- با گروهی ورزش کنید که نمی توانید آنها را ترک کنید

راشل مکدونالد می گوید:

برای خود گروهی پیدا کنید ، شاید زمانی دلتان نخواهد ورزش کنید اما همیشه می خواهید دوستانتان را ببینید.

۱۷- ورزش را نوعی کار حساب کنید

کریستین دوربت می گوید:

من در بوستن زندگی می کنم و ورزش صبحگاهی من با برف پارو کردن و جمع کردن چوب برای آتش شروع می شود و هیچ راهی جزء این نیست.

۱۸– با لباس ورزشی بخوابید

کریستین دیجانجی می گوید:

من با لباس ورزشی خودم شب ها به رخت خواب می روم و قبل از خواب کیفم را برای صبح آماده می کنم همینطور صبح ها با اشتیاق برای صبحانه بیدار می شوم.

۱۹- از یک چراغ برای بیدار شدن استفاده کنید

لورن فورمنسکی می گوید:

من یک چراغ بیدار باش درست کردم و زمانی که زنگ ساعت خاموش می شود چراغ روشن خواهد شد و هیچ راهی نیست جزء بیرون آمدن از رخت خواب و آماده شدن برای ورزش ، البته من شب قبل تمام وسایل را آماده می کنم.

۲۰- به آن توجه نکنید

آرون پرکینس می گوید:

برای من ، بی اهمیت است . حتی اگر حال ورزش کردن هم در آن روز نداشته باشم ، اما همین بیدار شدن و انجام یکسری حرکات بی تاثیر نیست.

پونیشا :: نیروی کار مجازی

سحر صفری

متخصص علم تمرین و فیزیولوژی ورزشی کاربردی، رئیس انجمن فیتنس دانشگاه پیام نور کشور، مدرس کلاس های تئوری و عملی مربیگری بدنسازی بانوان از سال 92 الی 94 زیر ، اولین مدرس دوره فیتنس بانوان در فدراسیون بدنسازی.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *