کوچک شدن سینه ، بزرگ شدن سینه و فرم گرفتن سینه با ورزش

خیلی از خانم ها از سایز و فرم سینه خود ناراضی بوده و تمایل به تغییر آن دارند. ورزش همیشه به عنوان ابزاری برای رسیدن به تناسب اندام شناخته شده. اما واقعا تاثیر ورزش در مورد تغییر سایز و شکل بافت سینه خانم ها چقدر است؟ با توجه به سوالات و ابهاماتی بسیاری که دربارۀ کوچک شدن سینه ، بزرگ شدن سینه و فرم گرفتن سینه با ورزش و تمرین وجود دارد، سودجویان بسیاری از این نیاز خانم ها استفاده می کنند، اما امروز به طور کامل و به صورت کاملا علمی شما را از حقایق راجع به کوچک شدن سینه ، بزرگ شدن سینه و فرم گرفتن سینه آگاه می‌کنم.

کوچک شدن سینه با ورزش :

بافت سینه (پستان) خانم ها از چربی است. چربی بافت غیرفعال بدن و درواقع محل ذخیره انرژی مازاد است. بافتی که با انقباضش باعث به وجود آمدن حرکت در بدن می شود، عضله است. شما با تمرین می توانید عضلات سینه ای تان (که در واقع زیر پستان قرار گرفته اند) را تقویت کنید اما این حرکات باعث کاهش سایز سینه شما به صورت مستقیم نمی شود. همانطور که بارها در فیت لیدی اشاره کردم بر اساس تحقیقات انجام شده در هیچ نقطه ای از بدن چربی به صورت موضعی با تمرین از بین نمی رود و به عبارت دیگر چربی به صورت موضعی آب نمی شود!

girl-measuring-tape

پونیشا :: نیروی کار مجازی

کاری که شما باید انجام دهید این است که با ورزش و رژیم غذایی درصد چربی خود را پایین بیاورید. با این کار چربی از تمام بدن کم می‌شود و سایز سینه هم به علت داشتن بافت چربی اندازه‌اش کوچک‌تر خواهد شد. اما باید بدانید این کاهش چربی در تمام بدن رخ می دهد شامل: صورت، بازوها، ران، باسن، شکم و پهلو و سینه. اینکه از کدام ناحیه بیشتر کم خواهد شد و در کدام ناحیه بیشتر  تجمع پیدا خواهد کرد را ژنتیک تعیین می کند و برای این مسئله نمی‌شود کاری کرد. اما خبر خوب برای کسانیکه می‌خواهند سایز سینه‌شان کوچک شود این است که در بیشتر زنان با کاهش درصد چربی بدن شاهد کوچک شدن سینه هستیم.

بهترین نوع ورزش برای کوچک شدن سینه کدام است؟ کوچک شدن سینه با ورزش می‌تواند با هر ورزش و تمرینی که باعث می‌شود شما وزن کم کنید و چربی بسوزانید امکان پذیر است اما از این نکته غافل نشویم که بهترین گزینه برای کاهش اندازه سینه ورزش در کنار یک رژیم غذایی برای کمک به لاغر شدن است.

بزرگ شدن سینه با ورزش :

معضل بعدی که دختران و زنان ما با آن روبه‌رو هستند و از راهی می‌خواهند به آن برسند بزرگ شدن سینه است. انواع کرم، ژل و معجون‌های بزرگ شدن سینه به بازار آمده است و جالب اینجاست که همۀ این محصولات تضمین می‌کنند که بعد از مصرف یک دوره افزایش چند سایز و بزرگ شدن سینه اتفاق می افتد. دقیقا برعکس کوچک شدن سینه باید در رابطه با بزرگ شدن سینه بگویم تنها راه علمی که بیان شده افزایش درصد چربی بدن است و این افزایش چربی باز هم وابسته به ژنتیک احتمال دارد در بسیاری از افراد باعث افزایش سایز و بزرگ شدن سینه شود.

تمرین در خانه

بهترین نوع ورزش برای بزرگ شدن سینه کدام است؟

شاید بیش از نیمی از پیام‌های دریافتیِ ما در کانال فیت لیدی برای توضیح دربارۀ معرفی تمریناتی به منظور بزرگ شدن سینه باشد. اما متاسفانه باید بگویم که هیچ ورزشی وجود ندارد که بتواند باعث افزایش سایز بافت چربی بدن شود و از آنجاییکه که اشاره شد سینه بافت چربی است در نتیجه هیچ ورزشی وجود ندارد که موجب بزرگ شدن بافت چربی سینه شود. من به عنوان مدرس بدنسازی همیشه در کلاس‌ها به این موضوع اشاره می‌کنم که متاسفانه این باور وجود دارد که ورزش بدنسازی می تواند موجب بزرگ شدن سینه شود اما این جمله اشتباه است. نه بدنسازی و نه هیچ ورزش دیگری چاره کار نیست. تنها اتفاق خوبی که برای سینه با تمرین بدنسازی می‌افتد این است که عضلات زیر بافت چربی ( پستان ) رشد می‌کند و قوی می شود و همچنین عضلات بخش بالا سینه زنان می تواند حجم بگیرد و این احساس به وجود بیاید که سینه بزرگ شده است.

شنا سوئدی

فرم گرفتن سینه با ورزش:

و در مورد فرم گرفتن سینه باید بدانید که شکل سینه ها تا حد زیادی به ژنتیک مربوط می شود و با تمرین امکان تغییر شکل بافت چربی وجود ندارد. متاسفانه در این مورد با تمرین و حرکات ورزشی نمی توان معجزه کرد! سینه‌ای که افتاده است به هیچ عنوان فرم نمی‌گیرد و تنها راه، عمل جراحی زیبایی است. به دنبال کرم ، ژل ، ماساژ و یا سایر تبلیغات نباشید. یادتان باشد دفعۀ بعد که خواستید محصول یا ورزشی را برای کوچک شدن سینه ، بزرگ شدن سینه و فرم گرفتن سینه انتخاب کنید یادتان بیاید که سینه بافت چربی است و امکان کوچک شدن و بزرگ شدن بسته به تغییر درصد چربی بدن دارد اما هرگز فرم آن تغییر پذیر نیست.

ببخشید که شما را در این مورد از ورزش نا امید کردم، اما در فیت لِیدی قصد ندارم به باورهای نادرست درباره ورزش دامن بزنم.

پونیشا :: نیروی کار مجازی

سحر صفری

متخصص علم تمرین و فیزیولوژی ورزشی کاربردی، رئیس انجمن فیتنس دانشگاه پیام نور کشور، مدرس کلاس های تئوری و عملی مربیگری بدنسازی بانوان از سال 92 الی 94 زیر ، اولین مدرس دوره فیتنس بانوان در فدراسیون بدنسازی.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *