آیا فقط با خوردن غذاهای سالم می توان وزن کم کرد؟

خوردن یکی از لذت های زندگی است. تا کی می خواهید برای ترس از چاق شدن و یا اضافه وزن با خودتان مبارزه کنید؟ فقط کافی است کلمه رژیم را در اینترنت جستجو کنید. صد ها صفحه از رژیم های مختلف مثل رژیم کانادایی، رژیم لاغری سریع در چند روز، رژیم اتکینز و … رو به روی چشم شماست. این رژیم ها ممکن است در کوتاه مدت شما را به وزن هدفتان برساند اما چه اتفاقی می افتد که بعد از مدتی وزن شما حتی بیشتر از قبل افزایش می یابد؟ دیگر وقت آن است تصمیم جدی بگیرید و زمان خود را بیشتر از این هدر ندهید. افراد زیادی در اطرافمان هستند که برای لاغر شدن سریع بسیار تلاش می کنند اما چون درباره بعضی از مسائل اطلاعات کافی ندارند هرگز به وزن ایده ال خود نمی رسند. متاسفانه یک سری اطلاعات قدیمی وجود دارد که بسیاری از مردم را که برای لاغری در تلاش هستند به اشتباه می اندازد. در فیت لیدی سعی خواهیم کرد هر هفته به یکی از این نکات اشاره کرده و دانش شما را در زمینه تغذیه به روزتر کنیم.

۱)برای کاهش وزن همیشه خوردن غذای سالم لازم نیست.

برخلاف چیزیکه بازاریان اینترنتی یا فروشندگان رژیم به شما خواهند گفت،کاهش وزن تا حد بسیار زیادی کنترل کالری است. در رژیم های غذایی باید نسبتی از چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات‌ها موجود باشند، اگر شما انرژی کمتری مصرف کنید نسبت به انرژی که صرف فعالیت های روزانه می کنید، وزنتان کاهش پیدا می کند حتی اگر این کالری ها از غذاهای غیر سالم بدست آید.

نتیجه جالب این است که اگر چاق هستید سلامتی تان با لاغر شدن بهبود می یابد ، صرف نظر از اینکه برای کاهش وزن چه خوردید. اما من لزوماً پیشنهاد نمی کنم که برای کاهش وزن غذا های ناسالم و بد بخورید ، من فقط تلاش می کنم که شما را از این باور غلط آگاه کنم.

پونیشا :: نیروی کار مجازی

بسیاری از مردم شاید از این مطلب استقبال نکنند ، اما شما می توانید حتی با خوردن بستنی ، کوکی و هر نوع غذا ممنوعه دیگر هم کاهش وزن داشته باشید تا زمانیکه شما قسمت کوچکی از این غذا ها را بخورید و کالری مصرفی روزانه شما بیش از نیاز بدنتان نباشد.

دوباره تاکید می کنم که من این غذا ها را پیشنهاد نمی کنم و فقط می خواهم بدانید که برای کاهش وزن همیشه نیاز به خوردن غذا های سالم نیست اصل کالری مصرفی روزانه شما مهم است. اما من خودم جزء کسانی هستم که یک عدد سیب بزرگ را به یک قاشق بستنی ترجیح می دهم. تنها هدف من این است که بدانید داشتن رژیم محدودیت نیست و حتی اگر شما عاشق کیک شکلاتی هم باشید یک کارشناس تغذیه می تواند شما را با توجه به علاقه‌تان به هدف کاهش وزنتان برساند و امتیاز مثبت در این مدل رژیم‌ها این است که شما احساس محدودیت نمی‌کنید.

diet-choice-chocolate-fruit

پونیشا :: نیروی کار مجازی

سحر صفری

متخصص علم تمرین و فیزیولوژی ورزشی کاربردی، رئیس انجمن فیتنس دانشگاه پیام نور کشور، مدرس کلاس های تئوری و عملی مربیگری بدنسازی بانوان از سال 92 الی 94 زیر ، اولین مدرس دوره فیتنس بانوان در فدراسیون بدنسازی.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۲ پاسخ

  1. نسیم گفت:

    ممنون از زحمات شما عالی بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *