آیا واقعاً تمرین وزنه‌ های سبک و تکرار زیاد برای چربی سوزی مناسب است؟

شما هم به احتمال بسیار زیاد این جمله را بارها و بارها در باشگاه بدنسازی شنیده اید که وزنه های سبک و تعداد زیاد چربی سوزی را افزایش می دهد. چقدر این جمله را باور دارید؟

شما هم به دنبال وزنه های سبک با تکرار های زیاد هستید؟

این باور نادرست در آقایان نیز شایع است، امّا در خانم‌ها شیوع بیشتری دارد، زیرا آن‌ها تمایل به بلندکردن وزنه‌های سبک دارند. معمولاً کسانی که با هدف چربی‌سوزی و کاهش وزن وارد باشگاه بدنسازی زنان می‌شوند، با برنامه‌هایی با تکرارهای بیشتر از پانزده بار مواجه می‌شوند.

انتخاب وزنه های سبک می تواند به ۲ دلیل انجام شود: ۱) ترس از داشتن هیکلی شبیه به مردان با بلند کردن وزنه های سنگین در بدنسازی و ۲) چربی سوزی بیشتر

پونیشا :: نیروی کار مجازی

در مورد اولین دلیل در مطالب قبلی به طور کامل برایتان توضیح دادم و اما در مورد دلیل دوم باید شما را از این موضوع آگاه کنم که وزنه‌های سبک نسبت به وزنه‌های سنگین منجر به فعّالیت عضلانی کمتر می‌شود و در نتیجه کالری کمتری سوزانده می‌شود و شما را از هدفی که به خاطر آن به باشگاه آمده اید دور می کند.

اشتباه رایج اینجاست که این وزنه های سبک با هدف لاغری و چربی سوزی بیشتر در میان زنان و متاسفانه بسیاری از مربیان مشهور است.

اما هدف من از این مطب این است که شما را از این موضوع آگاه کنم که حتی اگر با هدف لاغری و چربی سوزی وارد باشگاه شده اید می توانید از فواید وزنه های سنگین استفاده کنید و در نتیجه بدن با درصد عضلات بیشتری داشته باشید که در نهایت شما در طول روز کالری بیشتری می سوزانید و این یعنی تناسب اندام در دراز مدت.

شما باید در ابتدا ورزش از وزنه های سبک شروع کنید اما به تدریج به مقدار وزنه هایتان اضافه نمایید.

نوشتن برنامه تمرینی بدنسازی یک فرآیند پیچیده است که از متغیرهای زیادی تشکیل شده است. اینکه با چه وزنه ای شروع کنید و به تدریج چه مقدار بر وزنه اضافه کنید باید توسط یک مربی متخصص بدنسازی زنان تخمین زده شود. با حدس و گمان نمی شود کاری کرد. اینجا را کلیک کنید و کار را به متخصصان بدنسازی  ما بسپارید تا در کمترین زمان ممکن به بهترین نتیجه برسید.

پونیشا :: نیروی کار مجازی

سحر صفری

متخصص علم تمرین و فیزیولوژی ورزشی کاربردی، رئیس انجمن فیتنس دانشگاه پیام نور کشور، مدرس کلاس های تئوری و عملی مربیگری بدنسازی بانوان از سال 92 الی 94 زیر ، اولین مدرس دوره فیتنس بانوان در فدراسیون بدنسازی.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

یک پاسخ

  1. mojdeh گفت:

    ممنون از سایت فیت لیدی بابت راهنمایی تون.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *