۲۰ دلیل برای که اینکه چرا زنان باید ورزش بدنسازی را انتخاب کنند؟

تمرینات کاردیو یا هوازی کالری زیادی می سوزانند اما در مقایسه با تمرین بدنسازی کارایی کمتری دارند. اگر شما تمرین هوازی زیادی مثل ایروبیک، دویدن با پیاده روی انجام می دهید و هنوز به بدن دلخواهتان نرسیدید باید بدانید با ۱۰ هفته ورزش بدنسازی حدود ۳ درصد از چربی بدنتان کاسته می شود که این یعنی حدوداً کاهش ۷ سانتی متر سایز دور شکم!  این فوق العاده نیست؟

اگر هنوز در انتخاب بدنسازی دچار تردید هستید در این مطلب سعی کرده ایم تنها برخی از فواید این ورزش بی نظیر را برای زنان شرح داده ایم.

۱- با ورزش بدنسازی ، به علت افزایش متابولیسم، بیشتر چربی سوزی می کنید.

۲- با ورزش بدنسازی ، عضلات بدن شما تفکیک و سفت تر می شود.

پونیشا :: نیروی کار مجازی

۳- با این ورزش ، استخوان هایتان قوی تر شده و ریسک پوکی استخوان در شما کاهش می یابد.

مطلب مرتبط: چگونه با ورزش بدنسازی با پوکی استخوان بجنگیم؟

۴- با ورزش بدنسازی ، بدن شما به فرم دلخواه خواهد رسید.

مطلب مرتبط: ۵ ورزش برای فرم دهی پا و باسن

۵- با ورزش بدنسازی ، سطح ال دی ال LDL (کلسترول بد) بدن شما کاهش و سطح اچ دی ال HDL (کلسترول خوب) بدن شما افزایش پیدا می کند.

۶- با ورزش بدنسازی ، شما قوی تر می شوید و استقامت بیشتری برای انجام کارهای روزانه خواهید داشت.

۷- با این ورزش، به دلیل افزایش سوخت وساز، چربی شکمتان کاهش پیدا می کند.

مطلب مرتبط: ورزش و از بین رفتن چربی شکم

۸- با ورزش بدنسازی ، اعتماد به نفس شما افزایش پیدا می کند.

۹- این ورزش مفید، ریسک آسیب در شما را کاهش می دهد.

۱۰- با ورزش بدنسازی ، مفاصل شما قدرتمند تر خواهند شد.

۱۱- با ورزش بدنسازی ، احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا می کنید و شاداب تر می شوید.

۱۲- با این ورزش ، هر ورزشی را بهتر اجرا خواهید کرد زیرا شما اکنون قدرتمند تر شده اید.

۱۳- با ورزش بدنسازی ، درد کمر و گردن در شما کاهش پیدا خواهد کرد.

۱۴- با این ورزش مفید، خطر ابتلا به بیماری های قلبی در شما کاهش خواهد یافت.

۱۵- با ورزش بدنسازی ، سطح فشار خون شما کاهش می یابد.

۱۶- با این ورزش عالی، خطر ابتلا به بیماری دیابت در شما کاهش می یابد.

۱۷- با ورزش بدنسازی ، انرژی بیشتری خواهید داشت و کمتر خسته می شوید.

۱۸- با ورزش بدنسازی ، وضعیت بدنی و قامت شما صاف تر می شود.

۱۹- با این ورزش، خطر ابتلا به سرطان سینه در شما کاهش خواهد یافت.

مطلب مرتبط: چگونه ورزش بدنسازی می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد؟

۲۰- با ورزش بدنسازی ، قدرت سیستم ایمنی شما افزایش می یابد و کمتر سرما می خورید.

1107-lifting-mistakes_0

مطلب مرتبط: چربی سوزی با تمرینات کاردیو یا هوازی

آشنایی با انواع تمرین مقاومتی و مقایسۀ آنها

 آیا بدنسازی زنان را حجیم و مردانه می کند؟

پونیشا :: نیروی کار مجازی

سحر صفری

متخصص علم تمرین و فیزیولوژی ورزشی کاربردی، رئیس انجمن فیتنس دانشگاه پیام نور کشور، مدرس کلاس های تئوری و عملی مربیگری بدنسازی بانوان از سال 92 الی 94 زیر ، اولین مدرس دوره فیتنس بانوان در فدراسیون بدنسازی.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۶ پاسخ

  1. مطالبتون خیلی عالی و مفید و علمی هستش
    سپاس از شما، خسته نباشید

  2. زهرا گفت:

    با سلام و احترام..بنده پارسال ۱۲ جلسه طی یک ماه بدنسازی کار کردم ولی به دلیل مشغله آن را رها کردم..طی ۱۲ جلسه حدود ۴ سانت کاهش سایز دور کمر داشتم ولی متاسفانه این کاهش سایز برگشت!!با توجه به اینکه بسیار پر مشغله هستم و نیز دیسک کمر و زانوهای ضعیف دارم به نظر شما باز هم بدنسازی رو انتخاب کنم یا پیلاتس؟ و اینکه هفته ای دو روز کافیه؟
    ضمنا قدم ۱۶۸ و وزنم ۷۴ هست
    ممنون از توجهتون..

    • فیت لیدی گفت:

      سلام عزیزم. شما هر ورزشی رو انخاب کنید و دوباره رها کنید چیزهایی که به دست آوردید به تدریج از دست میره. باید این رو بدونید که چون چیزهایی که از بدنسازی به دست میارید خیلی بیشتر از چیزهایی هستش که از پیلاتس به دست میارید در نتیجه از دست رفتنشون هم به نظر سخت تر میرسه! برای همین باور عمومی اینه که با رها کردن بدنسازی بدن برمی گرده! درحالیکه با رها کردن هر ورزشی امکان از دست رفتن زحمات هست. توصیه ما بدنسازی هستش.

  3. مهرنوش گفت:

    ممنون بسیار عالی بود بخصوص در مورد میزان کالری غذاها مدتها بود دنبال چنین جدولی بودم .ممنون و خسته نباشید.

  4. maryam گفت:

    Vaghean aliiii bood kheili khoshhalam ke inghadr elmi va az roye osol tozih midin. Lotfan

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *