۱۷ ترفند هوشمندانه برای کسب نتایج بهتر در باشگاه های ورزشی

هر فردی با یک هدف ویژه و خاص وارد باشگاه های ورزشی می شود، فرقی نمی کند که این هدف کاهش وزن ، افزایش وزن ، ارفقا سلامتی و … باشد مهم این است که این شخص بتواند در کمترین زمان ممکن به اهدافش نزدیک شود. در بخش پرسش و پاسخ از ما سوالات زیادی راجع به این موضوع که چرا بعد از گذشت چندین ماه از شروع تمرینات، پیشرفتی حاصل نشده مطرح شده است و از این رو تصمیم گرفتیم مطلبی را در این راستا منتشر کنیم.
شاید شما بهترین مربی و برنامه را هم داشته باشید اما اجرای این ترفندها می تواند باعث ایجاد نتیجۀ بهتر در باشگاه های ورزشی شود.

 

  • از شلوغی اجتناب کنید

زمانی به باشگاه بروید که خلوت تر است ، تا هم آرام تر تمرین کنید و هم برای استفاده از تجهیزات منتظر افراد دیگر نمانید.

  • از حواسپرتی ها دوری کنید

گوشی های هوشمند می توانند زمان زیادی را تلف کنند ، در باشگاه از تماس تلفنی ، ارسال پیام و بررسی شبکه های اجتماعی دوری کنید.

  • به جایی که هستید آشنا باشید

با فضای باشگاه و تجهیزات آن آشنا باشید اگر نیستید ابتدا کمی وقت بگذارید تا با محیط آشنا شوید تا در زمان تمرین به دنبال وسیله ی مورد نظر وقت خود را تلف نکنید.

پونیشا :: نیروی کار مجازی
  • به موزیک گوش دهید

مطالعات نشان داده گوش دادن به موزیک در هنگام ورزش کردن به شما کمک خواهد کرد تا سخت تر ، بهتر و سریعتر تمریناتتان را انجام دهید.

  • هدف خود را مشخص کنید

ابتدا هدف خود از ورزش کردن در باشگاه را مشخص کنید ، عضلات پا ؟ سینه؟ یا کاردیو …. برای آن برنامه تعیین کنید.

  • آب بنوشید

نوشیدن آب در حین تمرین را فراموش نکنید زیرا یکی از عوامل خستگی در تمرین کم آبی است، پس در طول تمرین در باشگاه مدام آب بنوشید.

  • سوخت بگیرید

مطمئن شوید که با انرژی کافی تمرین می کنید ، قبل از تمرینات یک وعده ی غذایی سبک و پر انرژی مصرف کنید تا انرژی کافی برای انجام تمرینات به بهترین شکل را داشته باشید.

مطلب مرتبط : بهترین اسنک ها برای قبل تمرین کدام است؟

  • استراحت کنید

به زمان استراحت بین ست های تمرین دقت کنید ، زمان استراحت بین تمرینات می تواند بین سه تا چهار دقیقه افزایش یابد اگر  عجله ای برای تمام شدن تمرینتان ندارید.

  • یک وعدۀ غذایی کوچک بعد از تمرین

جذب مواد غذایی در بدن تا ۳۰ دقیقه بعد از ورزش در اوج خود قرار دارد و این نکته بسیار حائز اهمیت است که یک وعدۀ با پروتئین و کربوهیدرات کافی بعد از تمرین مصرف شود.

مطلب مرتبط : بهترین وعده برای بعد از تمرین چیست؟

  • سطح مقاومت را افزایش دهید

بطور آگاهانه مقدار وزنه های خود را بالا ببرید و با انجام تمرینات با فشار بالا علاوه بر ساخت عضلات بدون تلف کردن زمان ، استقامت و مقاومت بدنی خود را افزایش دهید.

  • حرکات کششی را فراموش نکنید

در بخش گرم کردن از حرکات کششی پویا و در بخش سرد کردن حتماً زمان کافی برای حرکات کششی ایستا  را در نظر بگیرید.

مطلب مرتبط : حرکات کششی ساده که هر روز باید اجرا کنید.

  • تاباتا

انجام تمرینات فشار بالا مثل تاباتا می تواند بدون هدر دادن وقت، اضافه وزن شما را از بین ببرد.

مطلب مرتبط : تمرینات تاباتا چیست؟

  • تمرینات چند مفصلی را اجرا کنید

با انجام تمریناتی مثل اسکات با هالتر یا…. با یک حرکت تمامی ماهیچه های خود را درگیر کنید و کل بدن را تحت فشار قرار دهید.

  • به صورت اینتروال بدوید

بجای دویدن یک ساعت روی تردمیل ، در فواصل زمانی کوتاه این کار را انجام دهید. دویدن با شدت در فواصل زمانی کوتاه متابولیسم بدن شما را افزایش داده و باعث  سوزاندن چربی ها می شود.

مطلب مرتبط : چربی سوزی با تمرینات اینتروال

  • با دوستتان ورزش کنید

انجام تمرینات با یک دوست می تواند به عملکرد شما کمک کند ، سعی کنید با هم تمرینات را انجام دهید.

  • از یک مربی شخصی کمک بگیرید

تحقیقات نشان داده مربیان شخصی می توانند به شما انگیزه ی بیشتری برای انجام بهتر تمرینات دهند. پس سعی کنید برای چند جلسه از مربی شخصی کمک بگیرید.

مطلب مرتبط : چگونه از تمرینات بدنسازیسریع تر نتیجه بگیریم؟

۲۰ دلیل برای اینکه چرا زنان باید ورزش بدنسازی را انتخاب کنند؟

 

پونیشا :: نیروی کار مجازی

سحر صفری

متخصص علم تمرین و فیزیولوژی ورزشی کاربردی، رئیس انجمن فیتنس دانشگاه پیام نور کشور، مدرس کلاس های تئوری و عملی مربیگری بدنسازی بانوان از سال 92 الی 94 زیر ، اولین مدرس دوره فیتنس بانوان در فدراسیون بدنسازی.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۲ پاسخ

  1. فرزانه معمارنژاد گفت:

    باسلام تشکر از مطالب عالی تون در سایت
    شما در یکی از سمینار ها فرمودید بین ست ها حرکات کششی انجام ندهیم ولی در این مطلب به کشش عضلات بین ست ها اشاره شده است
    می خواستم بدونم کدام صحیح است.باتشکر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *