رژیم مدیترانه ای و خطر ابتلا به سرطان سینه

اخیراً  محققان به رژیم های غذایی مناسبی مثل رژیم مدیترانه ای که تاکید زیادی بر مصرف روغن زیتون دارد، دست پیدا کردند که می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را در شما تا ۶۲ درصد کاهش دهد.
طبق یک آزمایش حدود ۴ هزار زن بین سنین ۶۰ تا ۸۰ سال که به سه گروه تقسیم بندی شدند مورد بررسی قرار گرفتند. گروه اول رژیم  مدیترانه ای که سرشار از میوه و سبزیجات ، مواد لبنی و حبوبات بود را همراه با مصرف روزانه ی حدود چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون و همینطور محدودیت در مصرف گوشت قرمز و شیرینیجات را دنبال کردند . گروه دوم همان رژیم مدیترانه ای البته همراه با مصرف آجیل بجای روغن زیتون را داشتند. گروه سوم یک رژیم غذایی کم چرب را داشتند.
بعد از گذشت ۶ سال ، در کل ۳۵ زن از بین آنها به سرطان پستان مبتلا شدند اما کسانی که روغن زیتون در رژیم غذایی خود داشتند نسبت به گروهی با رژیم غذایی کم چرب، خطر ابتلا به این بیماری را تا ۶۲ درصد کاهش دادند البته زنانی که در رژیم غذایی خود مصرف آجیل اضافی داشتند هم تا حدودی خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دادند اما آمار زیاد قابل توجه نبود. در مجموع تحقیقات زیادی در رایطه با رژیم مدیترانه ای انجام شده است و در نتایج فواید بسیار رژیم مدیترانه ای را تایید کرده است.

Woman pouring olive oil over fish
درنهایت چه چیزی روغن زیتون را اینطور خاص کرده است؟…
پژوهشگران اخیراً طی آزمایشاتی آنتی اکسیدانی به نام پلی فنول polyphenols را در روغن زیتون مشاهده کردند که می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد و از رشد تومورها جلوگیری کند.
البته تنها معیار ما چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز نیست ، شما می تواند از روغن زیتون در سالادهای مختلف استفاده کنید. روغن زیتون در سالا می تواند به جذب ویتامین های سبزیجات به شما کمک کند.

در مطالب آینده سعی می کنم به فواید بسیار زیاد رژیم مدیترانه ای بپردازم تا بتوانید از این رژیم در زندگی روزمره خود استفاده کنید.

مطلب مرتبط: چگونه ورزش بدنسازی می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه شود؟

پونیشا :: نیروی کار مجازی

کاهش وزن سریع با رژیم کانادایی ، معایب و مرایا

پونیشا :: نیروی کار مجازی

سحر صفری

متخصص علم تمرین و فیزیولوژی ورزشی کاربردی، رئیس انجمن فیتنس دانشگاه پیام نور کشور، مدرس کلاس های تئوری و عملی مربیگری بدنسازی بانوان از سال 92 الی 94 زیر ، اولین مدرس دوره فیتنس بانوان در فدراسیون بدنسازی.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *