اثر تعداد دفعات خوردن غذا در روز بر لاغری

یکی از رایج ترین باورهای نادرست درباره ی تغذیه ،چربی سوزی و لاغری  این است که شما باید هر ۲ یا ۳ ساعت غذا بخورید.

مثل اکثر باورهای نادرست که طرفداران خود را دارد این موضوع نیز این چنین توجیح می شود که وقتی مدت طولانی غذا نمی‌خورید در واقع سوخت و ساز بدن شما کاهش می یابد و خوردن هر چیزی در حقیقت متابولیسم شما را سرعت می بخشد. اما زمانیکه شما به این قضیه علمی نگاه می کنید، تحقیقات نشان داده‌است که تفاوتی وجود ندارد که شما ۲ بار و یا ۶ بار در یک روز غذا بخورید، تنها چیزی که اهمیت دارد این است که شما در ۲۴ ساعت چه مقدار غذا خورده اید و در واقع دوباره به این نکته میرسیم که کالری مصرفی تنها عامل مهم و تاثیرگذار بر روی چاقی و یا لاغری افراد است.

پس اگر شما هم جزء کسانی هستید که وقتی به طور مکرر و به فاصله هر چند ساعت دوست دارید چیزی بخورید و  حس می کنید این روش باعث می‌شود سطح انرژی و خلق و خوی‌تان بهتر شود پس اینکار را ادامه دهید. به عبارت دیگر، استفاده کردن از غذا در هر زمان و هر تعدادی که می خواهید همه بستگی به خودتان دارد و فقط باید مطمئن شوید در ۲۴ ساعت، کالری مصرفی و نیازهای تغذیه شما مناسبتان تنظیم شده باشد.

پونیشا :: نیروی کار مجازی
پونیشا :: نیروی کار مجازی

سحر صفری

متخصص علم تمرین و فیزیولوژی ورزشی کاربردی، رئیس انجمن فیتنس دانشگاه پیام نور کشور، مدرس کلاس های تئوری و عملی مربیگری بدنسازی بانوان از سال 92 الی 94 زیر ، اولین مدرس دوره فیتنس بانوان در فدراسیون بدنسازی.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *