بهترین نان برای لاغری کدام است؟

با توجه به سوالات متعدد شما راجع به اینکه بهترین نان برای لاغری کدام است، تصمیم گرفتیم مطلبی در این باره منتشر کنیم.

قبل از اینکه وارد بحث انتخاب بهترین نان شویم، بهتر است این نکته را به شما گوشزد کنیم که تمام نان ها کالری دارند و منظور ما از بهترین نان برای لاغری به معنای نداشتن کالری نیست بلکه بحث ارزش غذایی و سلامت آنها در میان است.

بهتر است بدانید که تقریباً تمام نان ها در هر ۱۰۰ گرم ۲۵۰ کیلو کالری دارند حالا بعضی از آنها اندکی کمتر و برخی اندکی بیشتر. هرچقدر نان انتخابی شما از دانه‌های بیشتری در آن استفاده شده باشد برای مثال آفتابگردان، کنجد، گردو و… کالری آن افزایش می‌یابد. نان های خشک مثل نان سوخاری به علت نداشتن آب، کالری بالاتری دارند و معمولاً در هر ۱۰۰ گرم ۳۵۰ کیلو کالری دارند.

مشکل اینجاست که وقتی شما تصمیم می‌گیرید رژیم بگیرید خیلی از دوستان به شما پیشنهاد می کنند که نان را از رژیمتان حذف کنید. اما فیت لیدی امروز به شما این مژده را می دهد که شما می توانید حتی با خوردن نان، باز هم لاغر شوید و خوردن نان نمی تواند مانعی برای اهداف کاهش وزن شما باشد. اما تنها باید مطمئن باشید که بهترین نان را انتخاب خواهید کرد، ما اینکار را برای شما آسان می کنیم.

پونیشا :: نیروی کار مجازی

با توجه به اینکه گفتیم تمامی انواع نان تقریباً کالری یکسانی دارند پس در هنگام انتخاب نان با هدف لاغری و کاهش وزن باید نانی را انتخاب کند که حس سیری بیشتری به وجود می آورد. در این مطلب به معرفی دو نوع نان بسیار عالی از نظر ارزش غذایی و کاهش وزن می پردازیم.

نان کامل یا سبوس دار:

fresh-bread

اگر در یک رژیم لاغری هستید نان کامل یا سبوس‌دار را انتخاب کنید. فیبر موجود در نان کامل یا سبوس‌دار در شما احساس سیری به وجود می‌آورد و باعث می‌شود به علت احساس سیری در کل کالری کمتری مصرف کنید. پس یک انتخاب عالی، نان کامل یا سبوس‌دار برای لاغری است. اگر به دنبال بهترین نان برای لاغری هستید نان سبوس دار را در رژیم غذایی خود امتحان کنید.

نان چاودار:

Whole-Grains-Fiber-Heart-Health

نان چاودار نوع دیگری از نان با ارزش غذایی بالا برای انتخاب شماست. نان چاودار به شما احساس سیر بودن می دهد و این یعنی به شما در کمتر خوردن کمک می‌کند. نان چاودار سرشار از فیبر است و به آسانی هضم می شود و می تواند باعث کاهش یبوست شود.

نان چاودار سطح گلوکز خون را تا مدتی ثابت نگه می دارد و این یعنی شما کمتر به خوردن فکر خواهید کرد.

مطلب مرتبط:

۲ ماده بسیار مهم برای کاهش وزن

بهترین غذاهای چربی سوز کدام اند؟

پونیشا :: نیروی کار مجازی

سحر صفری

متخصص علم تمرین و فیزیولوژی ورزشی کاربردی، رئیس انجمن فیتنس دانشگاه پیام نور کشور، مدرس کلاس های تئوری و عملی مربیگری بدنسازی بانوان از سال 92 الی 94 زیر ، اولین مدرس دوره فیتنس بانوان در فدراسیون بدنسازی.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

یک پاسخ

  1. مهسا ولی زاده گفت:

    با سلام و خسته نباشید،
    در ارزش غذایی نان سبوسدار و نان جو فرقی هست؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *