اشتباهات رایج یک تازه کار هنگام ورود به باشگاه بدنسازی بانوان

اشتباهات رایج یک تازه کار هنگام ورود به باشگاه بدنسازی بانوان :

وقتی وارد یک باشگاه بدنسازی بانوان می شوید و به عنوان یک تازه وارد شروع به تمرین می کنید ممکن است اشتباهاتی انجام دهید. در این مطلب به این اشتباهات تمرینی اشاره می کنیم.

البته ما فرض را بر این می گذاریم که مربیان باشگاه به اندازه ی کافی توجه نشان نمی دهند و یا از دانش مربیگری سطح بالایی برخوردار نیستند.

  • در هفته های اول شما هیچ گونه فشاری را احساس نمی کنید و تمرین برایتان بسیار (کمی بیش از حد) مفرح است. باید به شما بگوییم این تمرینات هیچ تأثیر مثبتی نداشته و صرفاً اتلاف وقت است.
  • شما به میزان وزنه های خود اضافه نمی کنید و شاید فکر می کنید این افزایش بار برای شما زیاد از حد است و مدت زیادی سر یک وزنه سبک می مانید. در حالی که باید بدانید یکی از اصول تمرین اصل اضافه بار است. شما باید به صورت پلکانی در تمرین پیشرفت کنید با افزایش وزنه ها و تعداد تکرارها.
  • هرگونه فشار یا درد عضلانی برای شما ترسناک است و تصور می کنید که آسیب دیده اید در حالی که درد و کوفتگی عضلانی بعد از تمرین با وزنه کاملاً طبیعی است و برای افرادی که مدت طولانی بی تحرک مانده اند این درد عضلانی در هفته های اول بیشتر نیز هست و باید این چند هفته ی سخت را پشت سر بگذارند. دوش آب گرم بعد از تمرین برای این افراد بسیار توصیه می شود. درد هایی که باید به آنها توجه کنید دردهای مفصلی هستند.
  • شما هیچ هدفی برای خود قائل نمی شوید. هدف گذاری های فردی، برای همه مفید هستند برای مثال به خود بگویید تا ماه دیگر یک سایز کم می کنید و زمان تمرین به هدفتان فکر کنید این هدف باعث می شود حتی وقتی از باشگاه خارج می شوید نسبت به خوراکی هایی که مصرف می کنید نیز حساس شوید.
  • شما دستگاه هایی که را که نمی شناسید را امتحان می کنید و بدون آنکه از نحوه ی درست استفاده از آن خبر داشته باشید از آن استفاده می کنید حرکاتی که گاه می تواند خطرناک باشد.
  • شما برنامه ی خاصی برای تمرین نداشته و بی هدف بین دستگاه ها قدم می زدید و یا برنامه ای را که داشتید به یاد نمی آوردید و از مربیتان سؤال نمی کنید. به خاطر دشته باشید مربی های خوب همیشه پذیرای سؤال های شما هستند.
  • در هفته های اول شاید شما از کتانی ورزشی و یا سوتین های ورزشی استفاده نمی کنید و به نظرتان لازم نیست، در حالی که بسیار مهم هستند.
  • در هفته های اول اصرار بسیاری بر دراز نشست و کار شکم دارید چون فکر می کنید که تأثیر زیادی بر کاهش چربی های شکم دارد در حالی که همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تأثیر آنها برعضله ی شکم است و نه بر سوختن چربی های شکمی.
  • مطلب مرتبط: آیا درازونشست باعث کاهش چربی های شکم می شود؟

پونیشا :: نیروی کار مجازی
پونیشا :: نیروی کار مجازی

آیدا کیاندوست

فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی هستم. از نوجوانی در رشته اسکواش فعالیت داشتم و دو دوره به اردوی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران دعوت شدم. 5سال پیاپی نفر اول استان شدم و هم اکنون در رشته بدنسازی و تناسب اندام فعالیت می کنم.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

یک پاسخ

  1. مونا گفت:

    ممنون از راهنماییتون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *